Werner Van den Mooter, fietsenmaker

vandenmooter

Ik lees net een artikel over de fietsenmaker Werner Van den Mooter in de Brussel Deze Week. Wil ik daar ook net 2 maanden geleden een touring/stadsfiets gekocht hebben, tot mijn grote tevredenheid.

Werner bestelde me een mooie zwarte T700 – frame van de Fahrradmanufaktur, gaf me een uitgebreide uitleg over elk fietsonderdeel, zoals de versnelling natuurlijk (Shimano Deodore LX), maar ook de voordelen van hydraulische remmen (Magura HS11), de banden (niet de dun, niet te dik, maar met genoeg grip, voor de Brusselse cobblestones – Marathon Supreme), de pedalen (mooi metaalkleurig assorti met ’t zwarten frame), de naafdynamo, de specifiek handige koplamp, blijvend brandend acherlichtje, het zadel, de Tubus drager achterop, zilverkleurige spatbordjes, enzovoort, enzoverder.

Hij monteerde zelf de spaken en de wielen en voorts elk specifiek gekozen onderdeel. En eens het frame aangekomen en de wielen gemonteerd, moest ik even langslopen om de juiste stuurpen te kiezen en de zadelhoogte te bepalen.

Op en top professioneel, artisanaal en eerlijk handwerk. Werner draagt het fietsenmaken in z’n hart. Een top adres in Jette voor iedereen die op zoek is naar het betere maatwerk voor stads- touring-, koers- en andere bikes… Met stip genoteerd in mijn rubriek ‘Goei Adreske’. http://www.mooter.be/

Dit bericht werd geplaatst in Brussel, Goei adreske en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

