Graz, Bart Moeyaert

grazIk zag eerst de fiets en pas daarna het meisje. Ze lag op haar rug met haar armen naast haar hoofd, alsof ze zich onder het vallen had overgegeven, en haar benen lagen als in een tekenfilm, klaar om van haar weg te lopen. In haar nek zat een knik. Haar gezicht keek de kant op van Hürlimann, maar ze had haar ogen dicht. Ze was dood, daarvan was ik overtuigd.

Met deze passage start het verhaal van Herman Eichler wiens eentonige leven een wending neemt als hij uit zijn apotheek stapt voor een avondwandeling en merkt dat er net voor zijn deur een dodelijk ongeval is gebeurd…

Dit boek heb ik heel graag gelezen. Bart Moeyaert hanteert een eenvoudige maar beeldrijke taal. Ik was al gefascineerd toen ik enkele weken geleden Frank Vercruyssen van STAN de eerst alinea zag brengen in Stukken. Een aanrader. Zie ook de trailer van het boek.

Dit bericht werd geplaatst in Boeken, Books, Theater en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Graz, Bart Moeyaert

  1. joel zegt:

    hallo

    omdat je het boek al gelezen hebt, zou ik jou willen vragen om een samenvatting te maken, als dat kan.
    want ik ben ermee begonnen en ik begrijp het verhaal niet zo goed

    dank bij voorbaat

Geef een reactie

