Vlaanderen bij Nederland?


Ik las vanochtend geamuseerd in De Standaard dat Geert Wilders een voorstel heeft gedaan om Vlaanderen bij Nederland te voegen. Zelden zo kostelijk gelachen bij het ontbijt. Lees even mee over enkele PRO’s:

  • De grachten, Van Gogh, het Vondelpark: allemaal van ons. 
  • Blokker, Wibra, Zeeman… ook allemaal van ons. 
  • Het probleem met de coffeeshops aan de grens is meteen van de baan. 
  • We winnen alle literaire prijzen in ons taalgebied. 

 
En dan de CONTRA’s:

  • De aanschaf van een caravan dringt zich op. 
  • Oranje is een opzichtige kleur.
  • Onze laatste tourzege was die van… Joop Zoetemelk.
  • Onze belastingsaangifte wordt gecontroleerd!

Vooral die laatste deed bij mij de deur dicht. Spaar ons van de Hollanders, laat ons toch maar trachten een beetje overeen te komen met de franstaligen in dit land… Als je er anders over denkt, mag je altijd reageren.

Dit bericht werd geplaatst in Brussel, Politiek. Bookmark de permalink .

Een reactie op Vlaanderen bij Nederland?

  1. Lieve zegt:

    Schitterend, moet ik zonodig eens laten lezen aan mijn Nederlandse collega’s! Ik ben er ook voor dat we ons verstaan met de Franstaligen, valt reuze mee hier in Luik.

Geef een reactie

